|
|
نوشته شده در سه شنبه 21 / 3 / 1391
بازدید : 1920
نویسنده : reza shahrezaiie
|
|
دانلود در ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط:
راهسازي ,
,
نوشته شده در چهار شنبه 18 / 2 / 1391
بازدید : 1958
نویسنده : reza shahrezaiie
|
|
این کتابچه پیرامون مسائل مختلف در زمینه راهسازی تهیه شده است.
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
:: موضوعات مرتبط:
راهسازي ,
,
نوشته شده در شنبه 22 / 1 / 1391
بازدید : 2583
نویسنده : reza shahrezaiie
|
|
در دنیا بیش از ۷ نوع قیر تولید میشود. ولی در کشور ما پس از انقلاب تولیدات قیر به دلیل هزینه بالا به دو نوع محدود شد.
زمستان و تابستان فرقی ندارد، خیابانهای شهر همه فصل پر چاله و چولهاند. آسفالتها ترک میخورند و دهان باز میکنند و راهها ویران میشوند. سالهاست که شهروندان تنها وعده میشنوند آسفالتهای شهر یک روزه تعویض میشود». ولی کافی است تا وارد خیابان بهشت شوی، در ساختمان معروف بر آن صندلی معروف تکیه بزنی تا بدانی تحقق این وعدهها آسان نیست.
گشتی که در شهر بزنی خواهی دید آسفالتهای خیابان رها شدهاند. گویی سالهاست فراموش شدهاند، فرقی هم ندارد کدام منطقه شهر باشد. راه نیاز به نگهداری دارد، مثل یک کودک که نمیتوان به حال خود رهایش کرد. راهها باید محافظت شوند، آنها نیازمند مراقبت و توجه هستند.
برای خواندن متن به طور کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
:: موضوعات مرتبط:
راهسازي ,
,
نوشته شده در شنبه 22 / 1 / 1391
بازدید : 2186
نویسنده : reza shahrezaiie
|
|
با توجه به اینکه عامل جاده در کنار دو عامل انسان و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات جاده ای نقش موثری دارد، بنابراین ایمن سازی مطلوب و مناسب راهها از طریق اصلاح طرح هندسی راه، ساماندهی بافت سطح جاده ( روسازی راه)، و نصب انواع علائم و تجهیزات ایمنی راهها در کاهش سوانح و حوادث جاده ای حائز اهمیت خواهد بود .
اصلاح و ساماندهی طرح هندسی راه در راههایی که از مناطق کوهستانی و ناهموار می گذرند و اغلب دارای قوسهای افقی و عمودی زیادی هستند و همچنین در نقاطی که تقاطعهای همسطح وجود دارد، از اهمیت بیشتری برخوردار است، ضمن اینکه نصب علائم و تجهیزات ایمنی راهها یکی از قسمتهای ضروری مهندسی راه است و جاده ای که فاقد علائم ایمنی مطلوب و مناسب باشد، رضایت بخش نخواهد بود .
برای خواندن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.
:: موضوعات مرتبط:
راهسازي ,
,
نوشته شده در شنبه 22 / 1 / 1391
بازدید : 2350
نویسنده : reza shahrezaiie
|
|
نوع روکش و آسفالت را می توان به سادگی با توجه به حجم ترافیک شهری در خیابان و نوع خاک انتخاب نمود اما گاهی انتخاب روکش آسفالت آنقدر پیچیده می شود که باید با توجه به تحقیقات و پژوهش های سنگین صورت گرفته و فاکتور های مهم و وزین مانند چرخه هزینه زندگی انتخاب کرد. هر گاه که در انتخاب از متدولوژی استفاده شود باید سبک انتخاب شده عینی، منطقی، علنی، قابل توضیح و مهم تر از همه این که بهترین معیار برای پرداخت کننده مالیات را در بر داشته باشد.
برای خواندن متن به طور کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
:: موضوعات مرتبط:
راهسازي ,
,
نوشته شده در شنبه 22 / 1 / 1391
بازدید : 2269
نویسنده : reza shahrezaiie
|
|
خاکها به دو دسته تقسیم می شوند:
1- خاکهای با واکنش ۲-خاک های بی واکنش
خاکهای با واکنش خاک هایی هستند که پس از تثبیت با آهک و عمل آوردن به مدت ۲۸روز در گرمای ۲۰درجه سانتیگراد بیش از ۵/۳کیلوگرم افزایش مقاومت از خود نشان می دهند.خاکهایی که افزایش مقاومتشان پس از اختلاط با آهک و عمل آوردن کمتر از ۵/۳کیلوگرم بر سانتیمتر مربع باشد،خاکهای های بدون واکنش نامیده می شوند.با اضافه کردن آهک خاک می توان میزان تورم خاک را از ۷تا ۸درصد به۱/۰درصد کاهش داد.برای تعیین مقاومت برشی خاکها از آزمایش برش سه محوری و برای تعیین چسبندگی خاکها از آزمایش فشار تک محوری استفاده می شود.برای ارزیابی مقاومت خاکهای تثبیت شده با آهک از آزمایش نسبت باربری کالیفرنیا استفاده می شود.
برای خواندن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
:: موضوعات مرتبط:
راهسازي ,
,
نوشته شده در دو شنبه 12 / 1 / 1391
بازدید : 1922
نویسنده : reza shahrezaiie
|
|
دانلود یک نمونه پروژه راهسازی (شامل فایلهای - AutoCAD - Word - Excel و ...)
دانشجويان : رسول ملکی کمری - محمد ابراهیم خزایی
استاد راهنما : دکتر طهماسبی
پاییز 90
این پروژه در نیمسال دوم 89-90 توسط استاد راهنما دکتر طهماسبی مورد تایید قرار گرفته است.
این پروژه شامل تمام فایلها از جمله فایل AutoCAD وWord و Excel و ... می باشد.
( جدول منحنی بروکنر - حجم عملیات خاکی - طراحی آبروها )
رمز به همراه فایل می باشد لطفا فایل فشرده را باز و کپی نمایید...
براي دانلود از ايران سازه بر روي لينك زير كليك نماييد:
www.iransaze.com/modules.php
:: موضوعات مرتبط:
راهسازي ,
,
|
|
|