پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گزارش کار آزمایش میزان سایش آجر
نوشته شده در چهار شنبه 14 / 1 / 1391
بازدید : 2370
نویسنده : reza shahrezaiie

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , گزارش کارها , ,



گزارش کار آزمایش قوام نرمال سیمان
نوشته شده در چهار شنبه 14 / 1 / 1391
بازدید : 2395
نویسنده : reza shahrezaiie

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

(مخصوص اعضا)


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , گزارش کارها , ,



تونل کانال مانش
نوشته شده در چهار شنبه 14 / 1 / 1391
بازدید : 2115
نویسنده : reza shahrezaiie


تونل کانال، تونلی 50.5 کیلومتری است که زیر بستر دریای مانش، حفر شده و کنت در انگلیس را به کاله در فرانسه متصل میکند.

در سال 1960، گروه تحقیقات كانال مانش، طرحی را ارائه كرد كه تونل فعلی كانال مانش- كه به آن چانل میگویند، برمبنای آن، طراحی و ساخته شده است. این طرح هم در سال 1975 به دلیل مشكلات مالی، عملی نشد.

 در سال 1984، دولتهای فرانسه و انگلیس از تمام شركتهای مهندسی دو كشور درخواست كردند، طرحهای خود را برای ایجاد تونل، ارائه دهند و بالاخره، در سال 1986 یكی از طرحهای پیشنهادی كه به طرح سال 1960 بسیار نزدیك بود از سوی دو دولت پذیرفته شد.

در طرح نهایی، تونل، کاله در فرانسه را به فولكستون در انگلستان متصل میكرد و 40 متر زیر سطح دریا ایجاد میشد.
پانزده هزار نفر طی 7 سال، كار كندن تونل را انجام دادند!

 در حدود 4 میلیون مترمكعب خاك استحصال شده كه از جنس گچ بود، در بخش انگلیسی استخراج شد. این خاك در ساحل فولكستون انگلستان در دریا ریخته شد و تقریبا زمینی به مساحت 360 هزار متر مربع در دل دریا ایجاد كرد. امروزه روی این شبهجزیره، پاركی احداث شده است. به طور كلی میتوان گفت، 8 میلیون متر مكعب خاك، از تونل با سرعت میانگین2400 تن در ساعت، استخراج شده است.
تونل كانال، در واقع از سه تونل موازی متشكل شده است، دو تونل ریلی كه قطارها در امتداد آنها، از شمال به جنوب و بالعكس حركت میكنند و یك تونل كوچك به عنوان تونل دسترسی كه خودروهای باریك تایردار در آن حركت میكنند.

تونل كانال، علاوه بر مشكلات فنی، مشكلات حقوقی زیادی هم به همراه داشت. یكی از این مشكلات، كنترل عبور از مرزهای مشترك بود. مرز انگلیس و فرانسه به صورت خطی در وسط تونل مشخص شده است (این خط به فرانسه نزدیكتر است). اما كنترل مرزی در این نقطه انجام نمیشود بلكه دو دولت به توافق رسیدهاند، مسافران در اولین ایستگاه در ساحل كنترل شوند. 

افزایش شمار پناهجویاني كه سعي ميكردند با استفاده از تونل، خود را به انگلستان برسانند، بالاخره در سال 2002، دولت انگلیس را مجبور كرد تا برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی آنها، تدابیری بیاندیشد. مسؤولان امنیتی، به همین خاطر، تجهیزات بسیار پیشرفتهی صدابرداری و تصویربرداری را در گلوگاه فولكستون نصب كردند تا ضربان قلب و صدای تنفس افرادی كه در میان بارها پنهان شدهاند، شناسایی و دستگیر كنند.

احداث تونل از دو سوی كانال، به صورت همزمان شروع شد و قرار بود انگلیسیها و فرانسویها در نقطهای خاص و در زمان معینی به یكدیگر برسند. اما اینكه آنها چگونه به نقطهی معین خواهند رسید، مسألهی بسیار مهمی بود و در واقع، بزرگترین چالش مهندسی طرح به شمار میرفت. چون در اعماق زمین به هیچ وجه نمیتوان مسیر تونل را با استفاده از نشانههای جغرافیایی مشخص كرد.

از این رو مهندسان پروژه، مجبور به استفاده از سیستمهای بسیار پیشرفتهی ناوبری شدند؛ سیستمهایی نظیر جی پی اس (سیستم مكانیاب جهانی)، سیستم هدایت لیزری و البته در كنار آنها، سیستمهای یكپارچهی رایانهای. با این حال، خط مركز تونلها در جایی كه باید، به هم نرسیدند و 358میلیمتر اختلاف افقی و 58 میلی متر اختلاف عمودی داشتند. به هر حال این دو تونل در تاریخ اول دسامبر 1990 به یكدیگر رسیدند و برای اولین بار پس از عصر یخبندان (8500 سال پیش)، این امكان به وجود آمد كه انسان بر روی دو پا، از انگلیس به قارهی مادر برود. پس از پایان تمام مراحل ساخت تونل، فرانسوا میتران – رئیسجمهور وقت فرانسه- و الیزابت، ملكهی انگلیس در تاریخ 6 می 1994 در کالهی فرانسه، تونل را رسماً افتتاح كردند. این پروژه، در زمان اجرای آن، با صرف 21 میلیارد پوند، پرهزینهترین طرح مهندسی تاریخ به شمار میرفت؛ به گونهای كه هزینهی اجرای آن، 7 بار بیشتر از هزینهی اجرایی پل گلدنگیت بود.


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



ساختمان امپایر استیت
نوشته شده در چهار شنبه 14 / 1 / 1391
بازدید : 2194
نویسنده : reza shahrezaiie

امپایر استیت، ساختمانی 103 طبقه در نیویورک و سمبلی از آمریکااست. 

این ساختمان به مدت چهل سال، بلندترین ساختمان طبقاتی در دنیا بود و از سوی انجمن مهندسان عمران آمریکا، به عنوان یکی از عجایب هفتگانهی دنیای مدرن، لقب گرفته است. امپایر استیت بخشی از هویت شهر نیویورک است و در سراسر جهان، به عنوان یکی از سمبلهای آمریکا شناخته میشود.

عملیات ساختمانی امپایر استیت در ماه مارس 1930 در زمینی كه پیشتر، هتل والدورف آستوریا در آن واقع بود، آغاز شد و 14 ماه بعد اتمام یافت. این ساختمان تا پیش از آنكه برجهای دوقلو در نیویورك ساخته شوند، بلندترین برج طبقاتی دنیا به شمار میرفت.
امپایر استیت 448 متر ارتفاع دارد كه البته آخرین طبقهی آن (صد و دومین طبقه) در ارتفاع 391 متری واقع شده است. بقیهی ارتفاع این ساختمان، به آنتن تلویزیونی بالای آن مربوط میشود. كل هزینهی ساخت امپایر استیت به انضمام زمین آن، در حدود 41 میلیون دلار بوده است كه از این میزان، 24 میلیون دلار هزینهای است كه خرج سازهی ساختمان شده است.

این ساختمان، در سال 1931 (اول ماه مِی) توسط رئیسجمهور وقت آمریكا، هربرت هوور افتتاح شد. به این صورت كه، رئیسجمهور با فشار دادن دكمهای در واشنگتن، چراغهای این ساختمان را در نیویورك، روشن كرد.
امپایر استیت از این سال به بعد، به مدت چهل سال، بلندترین ساختمان طبقاتی جهان و نیویورک بود تا این که، ساختمانهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی ساخته شدند. پس از ماجرای یازده سپتامبر، امپایر استیت دوباره لقب بلندترین ساختمان نیویورک را به خود اختصاص داد.

امپایر استیت، در سال 1986 از سوی دولت آمریكا به عنوان بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی كشور شناخته شد و پلاك مخصوصی به همینخاطر دریافت كرد


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



سر فصل های دروس کارشناسی ارشد عمران
نوشته شده در شنبه 8 / 1 / 1391
بازدید : 1768
نویسنده : reza shahrezaiie

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.(بر گرفته از http://omidi2010.blogsky.com )


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



مجتمع ملکه آسمان ها
نوشته شده در سه شنبه 6 / 1 / 1391
بازدید : 9827
نویسنده : reza shahrezaiie

 

کاربری های مختلف از جمله مرکز بزرگ خرید، رستوران های متعدد، فضای بازی کودکان، مراکز فرهنگی و دفاتر لوکس اداری است. این مجتمع دارای پارکینگی به مساحت 5 هزار مترمربع در سه طبقه است.
این بنای چند منظوره که در قلب شهر واقع شده است در مجاورت یکی از مهمترین میادین شهر با رعایت کلیه مسائل شهرسازی، معماری، سازه همچنین در نظر گرفتن مفاد زیست محیطی و مطابق با جدیدترین استانداردها و تکنولوژی در زمینه معماری بنا می شود.

این مجموعه که با بهره گیری از دانش روز ساختمان سازی طراحی شده است، بنا دارد تا با ایجاد فضایی مدرن، بهترین امکانات را برای استفاده کنندگان فراهم سازد و میزبان همشهریان و پذیرای میهمانان برای انجام امور مختلف شامل خرید، گذران اوقات فراغت، برگزاری نشست های فرهنگی و کاری باشد.

مشخصات کلی پروژه:
  1. مساحت کل ساختمان بالغ بر 22000 مترمربع در 12 طبقه
  2. تعداد کل ورودی های اصلی ساختمان: 4 ورودی (ورودی اصلی، جنوب شرقی، غربی و شمالی)
  3. زیر بنای کل مرکز خرید در سه طبقه : حدود شش هزار متر مربع
  4. تعداد رستوران های طبقه سوم تجاری: 5، Fast Court (رستوران با فضای پذیرایی و تفریحی)
  5. تعداد کل واحدهای اداری در 7 طبقه: 84= 7×12 واحد
  6. واحدهای اداری: طبقات پنجم الی یازدهم
برای مطالعه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



تحقیقی پیرامون گچ
نوشته شده در یک شنبه 19 / 12 / 1390
بازدید : 1927
نویسنده : reza shahrezaiie

 برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



مصالح ساختمانی
نوشته شده در سه شنبه 14 / 12 / 1390
بازدید : 2180
نویسنده : reza shahrezaiie

 واژه پلاستيك ازريشه يوناني، به معني(شكل پذير)گرفته شده است پلاستيك ها مواد آلي گوناگوني

 
مشتق ازسلولز، رزين، پروتئين، مواد نفتي ذغال ونظايرآن هستند كه به وسيله گرما،فشارتوام 
 
ميتوان آنها رابه شكل هاي دل خواه درآورد.سلولوئيد نخستين پلاستيكي هست كه(هايت) درسال
 
1896 آن را از سلولزساخت.درسال 1918 نخستين پلاستيك بي رنگ ساخته شد كه به شكل
 
(آلدئيد اوره) است اما داراي ماده اي رنگ پذير بوده وامكان توليد آن به رنگهاي متنوع فراهم
 
آمده است.تاكنون هزاران تركيب پلاستيكي در بيش از50 گروه كشف وساخته شده است كه البته
 
تحقيقات دراين راه هنوز ادامه دارد.فراواني و رشد ومصرف انوع فراورده هاي پلاستيكي به
 
حدي است كه كاربرد آن تمام بخشهاي صنعت از جمله ساختمان رواج چشم گيري يافته است. 

:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



مطالبی در رابطه با برج میلاد
نوشته شده در دو شنبه 13 / 12 / 1390
بازدید : 2565
نویسنده : saeed babaei

 

برج میلاد

برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و چهارمین برج مخابراتی بلند در جهان است.

این برج مخابراتی و چندمنظوره، درون مجموعهٔ یادمان در شمال غربی شهر تهران قرار دارد. این سازه به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

مکان

تهران-ایران

وضعیت

تکمیل شده

آغاز پروژه

۱۹۹۹

اتمام پروژه

۲۰۰۷

بازگشایی

۲۰۰۸

کاربری

برج مخابراتی

ارتفاع تا نوک آنتن

۴۳۵ متر

معمار

دکتر محمدرضا حافظی

پیمانکار

شرکت یادمان سازه

مدیر

شرکت یادمان سازه

 


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



بازدید : 1884
نویسنده : saeed babaei

 

سامانهٔ مدیریت ارتباطات شهری اهواز نوشت:

بزرگترين پل كابلي خاورميانه با نمايي زيبا بر روي رودخانه كارون احداث و آماده بهره برداري شده است. اين پل كه طولاني ترين پل كابلي كشور و خاورميانه است توسط شهرداري اهواز براي تسهيل عبور و مرور درون شهري احداث و همزمان رنگ آميزي و نورپردازي آن نيز به پايان رسيد و شهروندان اهوازي اين روزها شاهد نمادي زيبا بر روي رودخانه كارون هستند. پيش بيني مي شود بهره برداري و نورپردازي اين پل و ساير پل هاي كلانشهر اهواز مي تواند باعث جذب گردشگران داخلي و خارجي شود. منصور كتانباف شهردار اهواز از زيباسازي و نورپردازي كليه پل هاي اهواز تا پيش از نوروز امسال خبر داده است.محور اصلي پل عظيم قوس دار و كابلي اهواز كه در واقع پل هشتم اهواز است و بنام «غدير» نامگذاري شده، در نزديكي هسته ي مركزي شهر اهواز، در غرب رودخانه ي كارون و در منطقه ي امانيه قرار دارد. اين پل داراي طول 1014 متر طول است كه به موجب وجود اين ويژگي به طولاني ترين پل خاورميانه ملقب شده است. اين پل داراي دو رمپ گروهي شرقي و غربي به طول 372 متر، عرشه بتني پل 325 متر، عرض كل پل 20 متر و 60 سانتي متر و عرض باند سواره رو 13 متر و 60 سانتي متر است. اين پل در مراحل مختلف 30 هزار تن بتن ريزي شده است. براي نصب عرشه فلزي پل از پنج فروند جرثقيل و تجهيزات مدرن دريايي استفاده شده كه ركورد بسيار بالايي را مهندسان بومي در سطح خاورميانه برجاي گذاشته اند. مقدار كلي كابل‌هاي نگهدارنده پل هشتم به ميزان ۲۴۰ تن بوده و برنامه نصب آن در قالب ۳۲ رديف به صورت جفت در طرفين پايه‌هاي پل اجرا گرديد و در هر طرف پايلون هشت رديف كابل قرار مي‌گيرد به طوري كه در هر پايه دو كابل به عنوان نگهدارنده در نصب شد. اين پروژه حدود 34 ميليارد تومان هزينه در بر داشته است.


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,